اولین مراسم گردهمایی بانیان ، دست اندرکاران و خادمان خواهر و برادر موکب و هیئت حضرت زهرا سلام الله علیها در سال ۹۸ روز جمعه اول شهریور در حسینیه رضوان برگزار شد. این مراسم که برای هماهنگی و اعلام شروع برنامه ریزی خدمات موکب در اربعین سال جاری است با تلاوت آیاتی از قرآن مجید شروع و با خوش آمدگویی جناب آقای شکرآرا عضو هیئت مدیره موکب ادامه یافت.


برنامه بعدی قرائت زیارت امین الله توسط مداح اهلبیت بود که فضای حسینیه رضوان را صفایی خاص داد.
سخنران ویژه این برنامه جناب حجه الاسلام و المسلمین مومنی با بیانی بسیار شیوا به ثواب عظیم خدمت در موکب های اربعین حسینی پرداختند و با اشاره به نکات و احادیث از تاثیر خدمت در دستگاه آقا اباعبداالله علیه السلام فرمودند : تاثیرو بهره خادمی امام حسین علیه السلام تا نسلهای بعد ادامه دارد.
انشاالله خلاصه کلیپ بیانات جناب حجت الاسلام مومنی در همین جا برای استفاده عزیزان بارگذاری خواهد شد.


سخنان جناب آقای موسوی مدیر موکب حضرت زهرا سلام الله علیها و خلاصه گزارشات سالها و برنامه های گذشته و تشریح برنامه های اربعین جاری برنامه پایانی این گردهمایی بود.ایشان ضمن اعلام زمانبندی برنامه های موکب در اربعین امسال به تشریح زمان اعزام خادمان خواهر و برادر به کربلای معلی پرداختند. موکب حضرت زهرا بنابر تجارب مفید سالهای گذشته وتنوع خدمات و حجم پذیرش زوار حسینی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. اعلام تقسیم بندی این خدمات و مسئولیتها و اعلام نیازهای ضروری موکب توسط جناب آقای موسوی تشریح شد.


جناب آقای موسوی فرمودند : به حمد و سپاس خداوند امسال موکب حضرت زهرا سلام الله علیها در دومحل جداگانه در کربلا از زوار اربعین پذیرایی خواهد کرد. یکی محل سالهای گذشته ساختمان ۷ طبقه نیمه ساز ایتدای شارع شهدا و محل دوم ساختمان نیمه ساز در نزدیکی حرم حضرت ابافضل العباس علیه السلام . بنابر گستردگی و تنوع خدمات و آمار پیش بینی شده زوار اربعین امسال اعزام خادمان فنی و خادمان پذیرش و اسکان طبق سنوات گذشته در دو مرحله به کربلای معلی اعزام خواهند شد.

سفره کرم اهلبیت سلام الله علیهم اجمعین برنامه پایانی این گردهمایی حسینی بود. خداوند بزرگ را شاکریم که عمری داد و توفیق خدمت در دستگاه عظیم امام حسین علیه السلام را دوباره مهیا کرد.

 

Comments are disabled.