روز سه شنبه دوم مهرماه ۹۸ گروه خادمان پیشرو از مقابل دفتر موکب حضرت زهرا سلام الله علیها به کربلای معلی اعزام شدند. این خادمان دقیقا طبق برنامه زمانبدی که در هیئت مدیره موکب تصویب شده و در تابلوی اطلاع رسانی نصب شده انجام پذیرفت. این گروه ۱۰۰ نفره شامل بخش زیادی از گروه فنی و نماینده بقیه قسمتهای موکب هستند که وظیفه راه اندازی سه موکب در کربلا را ظرف هفته آینده بعهده گرفته اند.

برای شروع خدمت این خادمان برنامه سه روزه زیارت دوره در نظر گرفته شده و بعد از آن به مدت ۲۷ روز مشغول خدمت در بخشهای مختلف موکب خواهند شد. در هفته آینده حدود ۴۵۰ نفر از خادمان دیگر بخشهای موکب بویژه واحد خواهران به این جمع ملحق شده و با عنایات خود آقا توفیق خدمت به زوار حرمین شرفین مهیا می شود.

مراسم توجیه و بدرقه خادمان در حسینیه شهید بهبهانی با نوحه سرایی مداح اهلبیت جناب آقای مصری پور و نکات مهم و پایانی جناب آقای موسوی مدیر موکب همراه بود که در پایان مراسم جهت سلامتی خادمان جلوی سه اتوبوس گوسفند قربانی شد و همه اعزای گروه در فضایی پر از شور و عشتیاق زیارت همراه با دعای همراهان با قرآن و اسپند بدرقه شدند. حضور واحد خبر صدا و سیمای استان برای تهیه گزارش و مصاحبه با مدیر موکب و حال و هوای ایجاد شده از طرف عابران ، خیابان نظام الملک را اربعینی کرده بود.

واقعا اربعین جهانی شد

جانمانید ……

شعر زیبایی که جناب مصری پور در مراسم بدقه خادمان قرائت فرمودند جهت استفاده علاقه مندان تقدیم می شود.

اولین مرحله این است فقط رو بزنی
پی یک مهر به این سو و به آن سو بزنی

دومین مرحله این است که خود را بِبَری
مُهر با اصل برابر شده بر او بزنی

سومین مرحله سخت است که در طیِّ طریق
با خودت مو نزنی دست چو بر مو بزنی

چارمین مرحله خوب است که از تاول پات؛
در تنت باغچه ای از گُل شب بو بزنی

پنجمین مرحله باید بشوی خود، جاده
کَف پای همه را با مُژه جارو بزنی

ششمین مرحله باید بروی قبل حسین
حرم حضرت عباس دو زانو بزنی

هفتمین مرحله چون اول راهت باید؛
به ضریح و به حریم و به حرم رو بزنی

هشتمین مرحله عشق است که پیش ارباب
در حرم نعره ی یا ضامن آهو بزنی

شاعر : مهدی رحیمی

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید